9:04 AM

(0) Comments

Hari ini - SELAMAT MENGUNDI- menangkan MAWE calon PAS , Humbangkan BN dengan kesombongannya...

Wamli

Ketika membaca temubual Harakah dengan TG Hj Abdul Hadi Awang baru-baru ini,kita sebagai muslim perlu dan sentiasa menyedari betapa besarnya tuntutan melaksanakan Islam di bumi Allah ini.

Khusus kepada pengundi-pengundi di kawasan parlimen P36 Kuala Terengganu, saya memetik sebahagian saranan Dato Seri Tuan Guru seperti berikut.....

"Firman Allah Taala dalam surah al-Imran yang bermaksud,"Dan hendaklah ada di kalangan kamu yakni,wahai orang-orang yang beriman satu kumpulan yang menyuruh kepada yang baik, yang menyeru kepada yang baik, menyeru kepada yang ma'aruf dan yang menegah kemungkaran. Mereka itulah orang-orang yang mendapat kemenangan".

Peranan PAS dalam pilihan raya ini adalah unntuk menunaikan kewajipan fardhu kifayah yang sangat besar di dalam agama Islam. Wajib ada di kalangan umat Islam yang mengajak manusia kembali semula kepada Islam dengan makna yang menyeluruh sebagaimana yang diajar oleh Nabi kita Muhamad SAW, bagi mendirikan pemerintahan Islam.
Pemerintah yang ada ialah pemerintah yang tidak menjadikan Islam sebagai hukum-hukum yang berdaulat dan memerintah. Ini adalah kemungkaran yang sangat besar dalam agama Islam. Apabila berlakunya kemungkaran, Nabi Muhamad SAW bersabda, yang bermaksud "Sesiapa di kalangan kamu melihat perkara yang mungkar hendaklah dia mengubah dengan tangan, sekiranya tidak mampu maka dengan lidah, sekiranya tidak mampu maka benci dalam hati.".

Penyertaan dalam pilihan raya ialah untuk melaksanakan kewajipan ini walaupun kita (PAS) tidak berjaya mengubah dengan tangan, mendirikan kuasa memerintah. Tetapi masih ada lagi peluang untuk mengubah dengan lidah dan hati. Dengan lidah ialah kita (PAS) menyertai amalan demokrasi melalui pilihan raya. Kita (PAS) menghantar wakil yang boleh berucap dengan lidahnya di dalam Parlimen bagi pihak kita (PAS) untuk menyatakan risalah atau mesej.

Disebut di dalam ayat tadi 'menyuruh kepada yang baik dan mencegah kemungkaran'. Dan pilihan raya ialah untuk melahirkan rasa ingkar kita (rakyat) terhadap apa yang berlaku dengan kita (rakyat) tidak menyokong Barisan Nasional (BN) dan mengundi PAS parti yang memperjuangkan Islam. Inilah perkara yang paling besar yang perlu diberi penekanan lebih daripada isu-isu yang ditimbulkan dalam kehidupan kita tanpa menafikan isu itu juga perkara yang penting dalam kehidupan kita. Tetapi bagi orang Islam menjadi penekanan yang utama."

Marilah kita sama-sama memohon kepada Allah agar para pengundi di Parlimen P36 Kuala Terengganu memangkah calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut -MAWE , meminjam akronim Lim Guan Eng - dan terus memilih PAS sebagai wadah politik untuk memenangkan Islam dibumi malaysia ini.

Selamat mengundi - Amin.

Wahid, isteri, 5 anak paling awal mengundi
Mohd Nor Yahya

KUALA TERENGGANU, 17 Jan (Hrkh) - Proses pengundi bagi menentukan lanskap baru politik negara sudah bermula sebentar tadi. Kira-kira jam 7 pagi tadi petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membawa masuk peti undi.

Ketika tempat pengundian dibuka calon PAS, Haji Mohd Abdul Wahid Endut bersama isterinya Wan Fatimah Wan Abdullah bersama lima anak antara pemilih pertama yang menunaikan tangggungjawab.

Sekurang-kurang sejak awal lagi PAS sudah mendapat tujuh undi pertama.

Mereka tiba di pusat pengundian di Sekolah Kebangsaan Pusat Cabang Tiga kira- kira jam 7.45 dengan diiringi beberapa penyokong. Bagaimanapun pintu masuk utama ke tempat pengundian hanya dibuka jam 8.05 pagi.

Ketibaan Abdul Wahid disambut petugas PAS dan wartawan yang sejak awal menunggu. Petugas dari awal lagi memenuhi bangsal panas di kawasan berhampiran. Kedudukan bangsal panas PAS dan BN bersebelahan.
0 Responses to "Hari ini - SELAMAT MENGUNDI- menangkan MAWE calon PAS , Humbangkan BN dengan kesombongannya..."

Post a Comment