12:08 PM

(0) Comments

Manek Urai: 40 peratus keluar mengundi sehingga 10.30 pagi

Wamli







KUALA KRAI:

7.30 pagi: Kenderaan mula sibuk dan jalan sekitar Dun mula sesak dengan kenderaan.Bendera PAS dan Pakatan Rakyat kelihatan di merata tempat sehingga ke Pekan Kuala Krai dan Kota Bahru.

8.00 pagi: Pusat pengundian mula dibuka. Semua kawasan pengundian hangat dengan kehadiran para pengundi dan kenderaan.



8.15 pagi: Kelihatan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat; bersama-sama dengan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengiringi calon PAS, Mohd Fauzi Abdullah sedang meninjau di kawasan Peti Undi Peria.

8.30 pagi: Jalan mula sesak. Kenderaan dan anggota polis dilihat hanya mengiringi pemimpin dan VIP daripada BN dan tidak kelihatan anggota yang bertugas mengawal jalan raya.

9.15 pagi: Rombongan Tuan Guru Nik Aziz, Presiden dan calon PAS kini berada di kawasan Peti Undi Sg Sok.

9.30 pagi: Sehingga jam 9 pagi, SPR mengesahkan sebanyak 1,932 pengundi (15.7 peratus) telah keluar mengundi.

sehingga jam 10.30 pagi ini : Kira-kira 40 peratus atau 4,917 pengundi daripada 12,293 pemilih berdaftar sudah keluar mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai .

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata jumlah itu amat baik dan bilangan itu dijangka terus meningkat sehingga tempoh mengundi ditutup pada jam 5 petang ini.

Katanya, tiada insiden yang tidak diingini dilaporkan berlaku setakat ini kecuali satu insiden kecil awal pagi ini yang berpunca daripada semangat tinggi penyokong kedua-dua parti bertanding.

Proses pengundian di sembilan pusat mengundi yang bermula pada jam 8 pagi berjalan lancar.

Penjumlahan undi akan dibuat di Dewan Petra, Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Yahya Petra 1, dekat sini dan keputusannya dijangka dapat diketahui seawal jam 8 malam ini.

Pilihan raya itu diadakan berikutan kematian wakil rakyat Pas Hj. Ismail Yaacob pada 22 Mei lalu akibat serangan jantung.

Pilihan raya kecil itu menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN), Tuan Aziz Tuan Mat, 39 dan Mohd Fauzi Abdullah, 50 yang mewakili Pas
0 Responses to "Manek Urai: 40 peratus keluar mengundi sehingga 10.30 pagi"

Post a Comment