9:52 PM

(0) Comments

Pekerja Pakatan perlu bersih

Wamli

Menjelang 2 hari lagi Prk P36 kuala Terengganu

Kemantapan sesebuah Harakah Islamiyyah adalah berkait rapat dengan keteguhan aqidah atau prinsip perjuangannya dan keteguhan pegangan ahlinya di semua peringkat terhadap aqidah dan prinsip sehingga membuahkan wala’ dan melengkapkan diri dengan akhlak dan disiplinnya.

Perlu difahami bahawa pejuang Islam tidak memadai sekadar hanya berdiri di atas dasar dan prinsip yang sebenarnya tanpa membina peribadi dengan akhlak berjemaah. Akhlak dan adab berjemaah menjadi cerminan kepada sesebuah jamaah untuk dilihat baik dan sempurna yang mampu dicontohi oleh manusia-manusia yang lainnya. Akhlak inilah yang dipertontonkan oleh Rasulullah saw sebagai batu asas kepada kegiatan dakwah sehinggalah akhlak baginda dikagumi oleh musuh-musuhnya. Bagi meletakkan perjuangan ini diterima dan direstui oleh Allah swt serta mendapat pertolongan daripadaNya, maka kita mestilah melengkapkan diri dengan sifat-sifat seperti ikhlas, istiqomah, taat, berdisiplin, ukhuwwah, kerahsiaan, tidak leka dengan pencapaian yang ada, menunaikan janji dan beriltizam dengannya, tidak melampau dan akhirnya kita perlu dan wajib percaya dengan janji dan pertolongan dari Allah.

Apabila umat Islam dari dulu hingga sekarang yakin dengan prinsip yang disebutkan di atas, Allah sentiasa menganugerahi tentera Islam dengan kemenangan yang gemilang dan tidak mustahil perkara yang sama juga diberikan Allah kepada umat Islam di Malaysia khususnya di Kuala Terengganu yang sekarang sedang berperang secara damai "muwajahah Silmiah'melalui sistem pilihanraya.
Seterusnya Sayyidina Umar r.a pernah berkata,apa yang paling aku takut ialah dosa-dosa tentera Islam sendiri berbanding kekuatan musuh Islam. Mungkin, semua itulah yang menghalang rahmat Allah daripada menaungi perjuangan dan pergerakan kita....
Walaupun peristiwa itu telah lama terjadi dan lama dipraktikkan oleh tentera Salehudin Al Ayubi ketika hendak menawan Baitul Maqdis dari tangan Yahudi, perkara yang sama perlu dikekalkan oleh pengundi, pekerja dan penyokong Pakatan Rakyat menjelang pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu dua hari lagi.Para pimpinan PAS sentiasa berpesan sejak dulu lagi betapa jamaah Islam dan pendokongnya perlu sentiasa menjaga dan mengikuti adab dan dasar Islam yang didokongi.
Kemantapan sesebuah Harakah Islamiyyah berhubung erat dengan keteguhan aqidah atau prinsip perjuangannya dan keteguhan pegangan ahlinya di semua peringkat terhadap aqidah dan prinsip itu sehingga membuahkan wala’ dan melengkapkan diri dengan akhlak dan disiplinnya.

Akhirnya setelah kita berpuas hati dengan kerja yang dilakukan semasa tempoh kempen maka marilah kita sama-sama berdoa dan sentiasa menunaikan solat hajat agar Allah memberi kemenangan kepada pakatan rakyat di dalam pilihanraya nanti.

Allahu Akbar.
0 Responses to "Pekerja Pakatan perlu bersih"

Post a Comment